Drodzy Rodzice,

 

Państwa dziecko jest czytelnikiem! Może samodzielnie korzystać ze zbiorów biblioteki szkolnej. W naszej bibliotece jest wolny dostęp do półek. Dzieci przychodzą do biblioteki i samodzielnie wybierają książki do czytania. Sprawia im to dużą frajdę i czują się traktowane na równi ze starszymi kolegami, mogą przy tym zawsze liczyć na pomoc bibliotekarza.

Prosimy Państwa o zachęcanie dzieci do korzystania z biblioteki szkolnej. Proszę zwrócić uwagę, czy dziecko oddaje książki dopiero po ich przeczytaniu. Nieważne, czy będzie to po kilku dniach czy po dwóch tygodniach. Ważne, aby dzieci nie wypożyczały książki tylko dla samego wypożyczenia i oddawały książkę, do której nawet nie zaglądając.

Czytanie obok liczenia i pisania jest jedną z najważniejszych umiejętności w życiu każdego z nas. Warto czytać wspólnie z dzieckiem i  wciągać go do czytania na zmianę. Na początku dziecko może czytać tylko tytuły wierszyków, rozdziałów albo. Później może to być cała linijka, zdanie, aż dojdą Państwo do całej strony. Nawet nie zauważą Państwo, jak dziecko z dnia na dzień będzie chętniej i lepiej czytało.

 

Liczymy na Państwa współpracę z biblioteką szkolna, życzymy cierpliwości, wytrwałości i przyjemności we wspólnym czytaniu.

 

Jak czytać, żeby dziecko zaciekawić i zachęcić?

 

  1. Czytanie pogłębia więź z dzieckiem. Postarajmy się znaleźć czas i cierpliwość, stworzyć miłą, ciepłą atmosferę i stopniowo wprowadzić rodzinne rytuały – czytanie po intensywnej zabawie albo przed snem. Dziecko wsłuchane w głos rodzica czuje się bezpieczne i szczęśliwe.

 

  1. Zanim zaczniemy czytać książkę, wprowadźmy dziecko w temat, zaciekawmy. Jeśli wybrana książka „nie idzie”, to trzeba ją odłożyć bez żalu i wybrać inną.

 

  1. Czytajmy wyraźnie, nie za szybko. Pamiętajmy, że młodsze dzieci lubią, gdy modulujemy głos i udajemy postacie z książek – zwierzęta, szumiący wiatr czy złego czarownika.

 

4. Czytanie pobudza wyobraźnię i sprawia, że dzieci przeżywają przygody razem z bohaterami książek. Możemy sprawdzić wyobraźnię naszej pociechy, prosząc o narysowanie.